جالب ترین ها

غذاهایی که کابوس شبانه ایجاد میکنند!

خوردنی هایی که موجب کابوس شبانه می شوند

کابوس شبانه و بی خوابی می تواند ریشه در عوامل جسمی و روحی باشد ، بخشی از عوامل جسمی تغذیه است که براساس گفته کارشناسان مصرف برخی از مواد غذایی برای شام موجب دیدن کابوس می شود.

این خوراکی هارا نخورید باعث کابوس شبانه می شوند

هر آنچه بعد از غروب خورشید و وعده شام می‌خورید نقش مهمی در آرامش و خواب شبانه‌تان دارد. برخی مواد غذایی باعث سنگین شدن دستگاه گوارش می‌شوند.

کابوس شبانه را با تغذیه مهار کنید!آیا غذاها موجب کابوس می شوند؟ آیا فردی هستید که کابوس را تجربه کرده اید؟ اگر خوابتان مختل شده باید بدانید که برای رهایی از این وضعیت چه کار کنید.کابوس شبانه
کابوس شبانه
محققان معتقدند برخی غذاها روی خواب و کیفیت آن تاثیر می گذارد چیزهای عجیب و غریب که در خواب می بینید نشأت گرفته از غذاهایی است که می خورید در این متن از رسانه ایرانیا متوجه می شوید چه غذاهایی باعث کابوس می شوند.

مواد غذایی و خرواکی هایی که موجب دیدن کابوس شبانه می شوند:

الکل
اگرچه خیلی ها به اشتباه از الکل به عنوان داروی مسکن استفاده می کنند اما کیفیت خواب را از بین میبرد و یا حتی فراتر موجب خواب های ترسناک و نا آرام در طول شب میشود بعضی افراد که الکل مصرف می کنند ممکن است حتی تصویرهای عجیب و غریبی رابعد از نوشیدن الکل ببینید.
غذاهای تند
در خیلی افراد غذاهای تند باعث کابوس می شود خواب را مختل و دمای بدن را بالا می برد و همچنین باعث مختل شدن فعالیت ذهن در طول شب می شود.
بستنی
خوردن دیر وقت بستنی که حاوی شکر و چربی است انرژی زیادی را آزاد میکند اما آن وقت خواب هستید بنابر این مغز دچارستیز می شودکه با انرژی اضافه چکار کند به همین دلیل باعث می شود خواب بیشتر ی ببینید.
کافئین
کافئین به دو دلیل قبل از خواب بعد است 1 موجب بی خوابی می شود 2 فعالیت ذهن رارها می کند که باعث کابوس می شود.
پاستا و ماکارونی 
محققان می گویند وقتی شب پاستا رابانان می خورید روی کیفیت خواب تاثیر منفی میگذارد.
چیپس
دیدن فیلم های ترسناک شبانه و خوردن چیپس به دلیل چربی که دارد خواب را به هم میزند.
شکر
کارشناسان بر این باور هستند که شکر هم باعث کابوس می شود از خوردن کیک و کلوچه قبل از خواب بپرهیزید اگر دوست دارید خواب راحتی داشته باشید.
نوشابه
نوشابه روی کیفیت خواب تاثیر بسزایی دارد نوشابه هایی که حاوی فراوانی قند و مواد نگهدارنده هستند باعث خواب های عجیب و غریب می شوند.

شیر
درست است که خیلی از افراد آخر شب یک لیوان شیر و احتمالاً خرما میل می‌کنند. اما مسئله این است که شیر نیز جزو مواد غذایی دیرهضم است و برای برخی افراد مشکل‌ساز می‌شود. اگر شب‌ها یک لیوان شیر گرم با عسل یا خرما میل می‌کنید بهتر است از شیرهای کم چرب استفاده کنید. شیرهای پرچرب سنگین و دیرهضم هستند و شما را برای خواب دچار مشکل خواهند کرد. به عقیده متخصصان افرادی که عادت به خوردن شیر دارند و یا افرادی که قصد دارند مصرف شیر شبانه را شروع کنند بهتر است به یک لیوان شیر کم چرب اکتفا کنند. اگر عادت به خوردن شیر شبانه ندارید بهتر است با میزان کمتر شروع کنید.

سرخ کردنی‌ها
توصیه می‌کنیم برای وعده شام از خیر هر چه سرخ کردنی است بگذرید. این غذاها بسیار چرب و پرکالری هستند. بنابراین هضم آن‌ها سخت است و باعث اختلال در خواب راحت می‌شود.

سالاد سبز

سالاد سرشار از سبزیجات سبز رنگ بسیار سبک و صدالبته مفید است. خیلی از افراد به جای شام ترجیح می‌دهند سالاد مصرف کنند. اما مشکل این است که این سبزیجات در برخی افراد باعث ایجاد نفخ و گاز می‌شوند که هر دو نیز خواب شبانه را مختل می‌کنند.

گوشت قرمز

شب‌ها به مصرف زیاد گوشت قرمز نه بگویید. چرا؟ این ماده غذایی مفید به سادگی هضم نمی‌شود. چون یک ماده غذایی نسبتاً سفت است و شما آن را به خوبی نمی‌جویید. در نتیجه به خوبی نیز هضم نمی‌شود. زمانی که هضم غذا به خوبی انجام نشود نیز خواب دچار آشفتگی می‌شود. علاوه بر این گوشت قرمز بسیار چرب است و مصرف آن برای وعده شام مناسب نیست. متخصصان توصیه می‌کنند که برای این وعده غذایی بهتر است از گوشت‌های سفید یا بخش‌های کم چرب گوشت قرمز استفاده شود مانند فیله گوشت گاو و بهتر از آن فیله مرغ.


برچسب ها

مطالب پیشنهادی ایرانیا که شاید مفید باشند برای شما

نظر شما در مورد این مطلب : (پس از نوشتن نظر برای ثبت به سوال امنیتی زیر پاسخ دهید جهت تشخیص شما از رباط)